Kosci.pl
 
  Kości
  Historia gry w kości
  Zasady gry?
  Strategia gry
  Zakłady w grze
  Stawki wygranych
  Kości Primer
  Kości Online
  Układ stołu
  FAQ
  Słowniczek
  Linki
  Kontakt
 
Terminologia, wyjaśnienie słownictwa.

• Aces - stawianie na to, że wypadnie w sumie 2.
• Any Craps (dowolne kości) - zakład na to, że wypadnie 2, 3, lub 12.
• Any Seven (dowolna siódemka) - zakład na to, że wypadnie 7.
• Arm (zbrojny) - termin używany w grze w kości oznaczający gracza tak zaawansowanego w rzucaniu kośćmi, że potrafi wyrzucićokreśloną ilośćoczek, co może zmienić standardowe stawki i szanse na wygraną. Mówi się o takim graczu, że jest zbrojny. Czy istnienie takich osobników jest prawdą, czy są oni zwykła legendą tej gry - niewiadomo. Jednak jak wiadomo rozdający czuwają nad tym, aby każdy rzut był przypadkowy.
• Back Lina (linia tylna) - Inne określenie na Don't Pass Line
• Betting Right - zakład o to, że rzut będzie wygrany dla Pass Line i Come.
• Betting Wrong - zakład o to, że rzut wygra Don't Pass Line i Don't Come
• Big Eight (duża ósemka) - zakład o to, że 8 będzie wyrzucona przed pojawieniem się 7.
• Big Six (duża szóstka)- zakład o to, że 6 będzie wyrzucona przed pojawieniem się 7.
• Big Red - stawianie na dowolne 7
• Boxcars - (stawianie na 12) Dwie szóstki wyrzucone w kościach są nazywane ‘Boxcars’.
• Boxman - Pracownik kasyna siędzący pomiędzy dwoma rozdającymi przy stole odpowiedzialny za żetony.
• Buffalo - Obstawianie na Hardway i Any Seven razem.
• Buy Bet (Buy and Lay bet) - dające 5% prowizji dla kasyna w zamian za wypłacenie poprawnych stawek za wygraną. Buy i Lay są to takie same zakłady jak Place Bet, ale wypłacane w pełnej stawce.
• Zakład C i E - zakład jednego rzutu na dowolne kości (2, 3, 11, lub 12).
• Capped Dice - nie standardowe kości do gry, zwichrowane.
• Cold Table (zimny stół) - od chwili, kiedy gracz przestaje wygrywać danym stole. Stół gdzie nieliczni zdobywają punkty.
• Come Bet - Zakład taki sam jak Pass Line, ale robiony po (Come Out roll) rzucie wyjściowym.
• Come Out Roll (rzut wyjściowy) - Pierwszy rzut w zakładach na początku sesji ustalający ‘punkt’ dla zakładów Pass Line i Don’t Pass Line.
• Don't Come - Zakład przeciwko kościom (7 pojawi się przed wyrzuceniem ‘punktu’) po rzucie wyjściowym (Come Out roll).
• Don't Pass - Zakład przeciwko kościom przed rzutem wyjściowym (Come Out roll).
• Don't Pass Bar - cienka strefa nad polem do zakładów Pass Line do robienia zakładów Don't Pass (kluczowa dla zakładów przeciwnych do Pass Line).
• Double Odds - Podwaja początkową stawkę w zakładach Pass Line, Don't Pass Line, Come, Don't Come.
• Easy Way - zakład na wyrzucenie 4, 6, 8 lub 10 - na każdej z kości inna liczba.
• Edge - Przewaga kasyna nad graczem w dowolnym zakładzie.
• Field Bet (zakład ‘field’) - Zakład na wyrzucenie 2, 3, 4, 9, 10, 11, lub 12
• Free Odds Bet (zakład wolnych stawek) - Wypłata w stawkach rzeczywistych.
• Front Line - Inne określenie Pass Line
• Hardway - Zakład o to, że zostanie wyrzucone 4, 6, 8, lub 10 w parze na kościach (2-2, 3-3…) przed wyrzuceniem 7. (Zob. 'The Hard Way Bet').
• Hi -Lo - Zakład o to, że w następnych rzucie będzie 2 lub 12
• Hope Bet (zakład nadziei) - Zakład na jeden rzut, o szczególną kombinację kości.
• Hoping Hardway - 2-2 zakład nadziei.
• Horn Bet - zakład na to, że wypadnie 2, 3, 11 I 12 w takiej samej sumie.
• Horn High Bet - suma zakładu podzielona na pięć. Dwie części na wysoką liczbę 12 I trzy części na pozostałe liczby 2, 3 I 11.
• Hot Table - stół, przy którym większość trafiła w punkt.
• Insurance Bet (zakład ubezpieczony) - dwa lub więcej zakładów, które przykrywają się wzajemnie.
• Lay Bet - zakład na to, że ‘punkt’ nie zostanie wyrzucony przed 7.
• Lay Odds - dodatkowy zakład przeciwko kościom
• Line Bet - zakład Pass Line lub Don't Pass Line
• Little Joe - To trudna 4 (2-2).
• Marker Puck - plastikowy krążek, używany przez rozdającego do oznaczenia ‘punktu’ na stole do gry z napisami ‘ON’ i ‘OFF’
• Midnight (północ) - zakład jednego rzutu na 12.
• Natural - inna nazwa na 7 lub 11 wyrzuconą w rzucie wyjściowym (Come Out roll) (Naturalna siódemka, lub naturalna jedenastka)
• OFF - oznacza pewne zakłady, które będą bezpieczne w następnym rzucie.
• One Roll Bets (zakłady jednego rzutu) - wyniki tych zakładów zależą od następnego rzutu i w zależności od niego wygrywają lub przegrywają.
• Outside Numbers (liczby zewnętrzne) - numery 4, 5, 9 i 10.
• Parley - zwiększenie zakładu, zazwyczaj jego podwojenie.
• Pass Line Bet - wygrywa, jeśli wypadnie 7 lub 11 i przegrywa, gdy wypadnie 2, 3 lub 12.
• Payoff - wypłata wygranej z zakładów.
• Place Bet - zakład na to, że wypadnie 4, 5, 6, 8, 9 lub 10 zanim wypadnie 7.
• Place Numbers - 4, 5, 6, 8, 9, 10.
• Playing the field - popularny zakład. Aby go zrobićnależy odnaleźćpole oznaczone słowem ‘field’ z liczbami. Obstawiając taki zakład, zakładasz się, że wypadnie w następnym rzucie 2, 3, 4, 9, 10, 11, lub 12.
• Point (punkt) - zobacz ‘liczba punktu’.
• Point Number (liczba punktu) - jedna z liczb 4, 5, 6, 8, 9 i 10 ustalana w rzucie wyjściowym (Come Out roll)
• Press a Bet (przycisnąćzakład) - Podwoićzakład
• Proposition Bet (zakład propozycji) - zakład jednego rzutu ‘hardway’
• Rail - Strefa wzdłuż stołu do gry, gdzie gracze trzymają swoje żetony.
• Right Bettor - Gracz obstawiający z kośćmi na Pass Line. Gracz obstawiający, że rzucający trafi ‘punkt’.
• Seven Out (siódemka wychodząca), - gdy siódemka zostaje wyrzucona przed ustaleniem ‘punktu’ i przed powtórzeniem ‘punktu’.
• Shooter (strzelec) - Gracz, który aktualnie rzuca kośćmi.
• Snake Eyes (oczy węża) - dwójka wyrzucona w kościach ze względu na podobieństwo do oczu, a węża ze względu na złą nowinę dla gracza.
• Stickman - pracownik kasyna obwieszczający początek rzutu i podający kości graczowi, odpowiedzialny także za obstawianie i wypłacanie zakładu ‘proposition’.
• Zakład Hardway - (zob. Hardway) Wykonanie takiego zakładu oznacza zakład, że suma wyrzuconej liczby będzie podzielona równo na kościach. Powiedzmy, że chcemy obstawić‘hard’ sześć, jedynym możliwym sposobem, aby tego dokonaćto wyrzucićdwie trójki. Nazywane jest to ‘Hardway’ (trudne zakład), ponieważ nie jest to łatwe trafienie. Istnieją tylko cztery kombinacje ‘Hardway’: 4 (2x2), 6 (3x3), 8 (4x4), i 10 (5x5). Nie można robićtych zakładów w dowolnym momencie gry. Zakład taki wygrywa, jeżeli wybrana liczba zostanie wyrzucona przed siódemką lub „easy way” (czyli kombinacją liczb nie podzielonych równo po połowie). Więc jeżeli stawiamy na ‘trudną’ 4, a wypadnie 3 i 1 (łatwa czwórka) przed dwiema dwójkami (trudna czwórka), zakład ‘Hardway’ jest przegrany.
• Punkt (the point) - numer ustalany w rzucie wyjściowym (Come Out roll). Tylko liczby 4,5,6,8,9,10 mogą byćpunktem. Gracz będzie dążył do ponownego wyrzucenia punktu przed wyrzuceniem, 7 aby wygraćsesję.
• Three-way Craps (kości na trzy sposoby) - zakład robiony w częściach
• Vigorish - (skrót Vig.). Prowizja kasyna od zakładów
• Working (zakład pracujący) - oznacza pewne zakłady mający byćrozstrzygnięte w następnym rzucie.
• Whirl Bet (zakład wirowy) - obstawianie 2, 3, 7, 11 lub 12 taką samą kwotą.
• Wrong Bettor (zły gracz) - gracz obstawiający ‘przeciwko’ kościom. Zakłada się o to, że gracz nie trafi w punkt, a w ‘Seven - Out’ (siódemkę wypadającą).
• Yo - Liczba 11. (Yo-leven)
 

 

 
Copyright © 2005-2006 www.kosci.pl. All rights reserved.